گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب یک هایپر هلدینگ ایرانی مطرح در سطح بین المللی است. انتخاب، با تولید لوازم خانگی وارد عرصه صنعت و اقتصاد ایران شد و پس از گذراندن حدود بیست سال فعالیت تولیدی و صنعتی، اکنون در زمینه های دیگر اقتصادی مانند تولید لوازم خانگی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد، ساختمان، گردشگری، بازرگانی، خرده فروشی و نساجی و فرهنگی نیز حضور پیدا کرده است. ما در ماموریت خود به دنبال برنامه ریزی، نظارت و عملیات اجرایی برای دنبال کردن اهداف کلان "تولید ایرانی" هستیم و در همکاری با ذی نفعان در شرکت های تابعه و کنسرسیوم های اقتصادی توانسته ایم خط جدیدی در زمینه خلق ارزش های اقتصادی با سرریز مثبت، تحت یک چتر ایجاد کنیم و از پیشگامان این مسیر در بخش خصوصی باشیم. هچنین در جهت توسعه فعالیت های کارآفرینی و شتابدهی به برنامه های طراحی شده، سرمایه گذاری مستقیم انجام می دهیم که قسمت مهمی از فعالیت های گروه ما است. مطابق نیاز اهداف، انتخاب ارتباطاتی موثر با مراکز تولیدی، بانک ها و کنسرسیوم های بین المللی ایجاد کرده و از مشاوران قدرتمندی در زمینه برنامه ریزی، سازماندهی و طراحی شبکه های سرمایه گذاری استفاده می کند. سرمایه گذاری های ما منجر به استخدام بیش از ۶۰۰۰ نفر و ایجاد ده ها هزار شغل به طور غیرمستقیم در سراسر دنیا شده است و محصولات آن به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر می شود. عمده سرمایه گذاری هایمان برای تکمیل زنجیره ارزش در راستای چشم انداز، ماموریت و اهداف استراتژیکی است که هدف نهایی آن ها پیاده سازی اقتصاد با رویکرد اسلامی-ایرانی خواهد بود. در سال های اخیر، انتخاب به عنوان یک پیشران، پروژه های عظیمی در صنعت ملی ایران را انجام داده است. این پروژه ها توسط شبکه ای از محققان در قالب تیم های تحقیق و پژوهش در ۹ کشور دنیا، پشتیبانی می شود. محور این پروژه ها، افزایش توان چرخه اقتصادی ایران مبتنی بر تجمیع دانش جهانی در شبکه های سرمایه گذاری خود است تا بتواند دانش و فناوری روز دنیا را به سیستم های درونی منقل نماید.

گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب یکی از قسمت های بزرگ فعالیت خود را بر روی صنعت لوازم خانگی ایران متمرکز کرده و در آن واحد بر روی چند برند ملی و بین المللی کار می کند. این تصمیم منجر به همکاری و توسعه سه برند سرشاخه اسنوا در ایران، دوو الکترونیک در کره جنوبی و تکنوگاز در ایتالیا شده است. در حال حاضر اسنوا در کنار سامسونگ و ال جی، به عنوان برند اصلی لوازم خانگی ایران مطرح می باشد. توسعه چهارچوب های این برندها در قالب برنامه های تحقیق و توسعه و مدیریت منابع به عهده مجتمع لوازم خانگی انتخاب از هلدینگ های زیر مجموعه است. هلدینگ لوازم خانگی انتخاب دارای یکی از بزرگترین سیستم های پشتیبانی و پاسخگویی است. انتخاب سرویس حامی با بیش ازصدها دفتر خدمات و بیش از ۱۰,۰۰۰ تماس ورودی و خروجی روزانه، پشتیبانی از برندهای اسنوا، دوو الکترونیک و تکنوگاز را به عهده دارد. همچنین حفظ کیفیت محصولات هلدینگ لوازم خانگی بر عهده مركز تحقيقات آکرودیته و آزمايشگاه انتخاب با بیش از ۹۰ متخصص آزمایشگاه است.

نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر زمینه های سرمایه گذاری ما است که در حال حاضر با بیش از ۱۶ مجتمع و شرکت دومین زمینه سرمایه گذاری بزرگ گروه انتخاب را شکل داده است. در حال حاضر این بخش بر روی توسعه فناوری های صنعت پتروشیمی متمرکز شده و در حال توسعه دانش و انتقال فناوری های مرتبط به ایران است. از مهمترین و پیشرفته ترین پروژه های اجرا شده در این هلدینگ، راه اندازی و بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید پلی استایرن انبساطی در خاورمیانه است که توان تولید ۲۵۰,۰۰۰ تن پلی استایرن انبساطی در سال دارد. تولیدات این مجتمع باعث قطع کامل وابستگی واردات این محصول به ایران شده است. این هلدینگ پروژه های برنامه ریزی شده ای برای گروه انتخاب در راستای رهبری این صنعت دارد.

از دیگر فعالیت های مهم انجام شده در این زمینه، سرمایه گذاری های گسترده در حوزه سوخت رسانی زمینی و دریایی (بانکرینگ) می باشد. این هلدینگ در حال حاضر برنامه ای برای تحت پوشش قراردادن بیش از ۱۰۰۰ جایگاه سوخت رسانی ثابت زمینی در نظر گرفته است. همچنین در سوخت رسانی دریایی برای شرکتهای فعال در حمل و نقل دریایی به منظور تامین سوخت مورد نیاز کشتی های عبوری در دریای عمان و خلیج فارس، شناخته شده است به گونه ای که رقیب قدرتمند بندر فجیره امارات در سوخت رسانی دریایی محسوب می شود.

حلقه واسط بین تولیدات ما و مصرف کنندگان را شبکه ای عظیم از حمل نقل زمینی و دریایی به عهده دارند که با پوشش سراسری ایران، علاوه بر نگهداری شبکه بازرگانی شرکت های تابعه، وظیفه آن ها جابجایی محصولات اولیه و یا نهایی برای مشتریان است که به صورت ۲۴ ساعته فعال می باشند. این شبکه لجستیکی در حال حاضر بزرگترین ناوگان حمل و نقل خصوصی ایران است.

همچنین انتخاب دارای یکی از قدرتمندن مجموعه شرکت های بازرگانی به منظور تامین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع داخلی بخصوص صنایع نساجی ایران است که با هدف توسعه و ارتقا تجهیزات فنی و تولیدات آن ها در چرخه اقتصاد داخلی، فعالیت می کند.

سرمایه گذاری در بخش نساجی نیز به عنوان یکی از فعالیت های سرمایه گذاری احیاگر در بخش اقتصاد ایران از دیگر فعالیت های ما می باشد. فعالیت های خرده فروشی نیز در همکاری با مطرح ترین فروشگاه زنجیره ای کره جنوبی با برند CU در ایران انجام می گیرد. این برند دارای یکی از بهترین استاندارد های فروشگاه های "همیشه در دسترس" در جهان است که بیش از۱۰,۰۰۰ شعبه آن در ایران افتتاح خواهد شد و در عرضه کننده تمامی مایحتاج روزانه کالا و خدمات است.

از آنجا که توسعه ابعاد برند "ایرانی" نیز از مکمل های غیر ملموس "تولید ایرانی" می باشد، ما در توسعه گردشگری نیز فعال هستیم و در صنعت هتل داری، خطوط انتقال زمینی، هوایی و دریایی برای مسافران با استانداردهای بین المللی پروژه هایی را اجرا نموده ایم و افق بلند مدتی برای ایجاد تحرک اقتصادی-اجتماعی در این موضوع در دست داریم. ایران با مقصد ۲۰ میلیونی گردشگران خارجی و سفرهای ۸۰ میلیونی در داخل کشور از کشورهایی با پتانسیل بزرگ توریستی به شمار می آید.

همچنین انتخاب دارای یکی از مطرح ترین هلدینگ های ساخت و ساز در ایران است که در زمینه ساخت و توسعه مجتمع های عظیم تجاری، اداری، مسکونی و اماکن مقدسه فرهنگی و مذهبی فعال می باشد از فعالیت های تخصصی این هلدینگ، تعمیر و نگه داری از بناهای تاریخی ایرانی است.

با توجه به رویکرد تخصصی انتخاب و گسترده گی رو به رشد آن، ما همواره نیازمند به کارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده در حوزه های فعالیت خود هستیم. لذا دانشگاه انتخاب به عنوان پلی میان علم و صنعت توانسته به عنوان یک دانشگاه موفق، تامین نیروی متخصص و یا آموزش ضمن خدمت مورد نیاز صنایع و شرکت های ما را بر عهده گرفته است و تا کنون بیش از ۱۰,۰۰۰ فارغ التحصیل را به بازار کار تحویل داده که با نوع آموزش کاربردی، بیش از ۳۰% آن ها پس از پایان تحصیل به طور مستقیم در زیرمجموعه های گروه توسعه جذب شده اند.

مسئولیت های اجتماعی نیز به عنوان بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ اقتصادی ما، در بخش سلامت قرار دارد و تلاش می‌کند تا سطح فکری و مهارتی جامعه را برای توسعه فرهنگ سلامت ارتقا بخشد. از شاخص ترین مسئولیت های اجتماعی ما می توان به مرکز کنترل سرطان انتخاب (مکسا) اشاره نمود که بیش از ده ها هزار بیمار را تحت پوشش قرار داده است.

ما باور دارد که سرمایه گذاری هدفمند متکی بر دانش می تواند علاوه بر توسعه اقتصادی، توسعه فکری و معنوی را نیز در جامعه تقویت کند و در الگوهای تجاری خود، الگوهای اسلامی را محور فعالیت های خود قرار داده ایم.